Ons aanbod

Achter de schermen werken wij aan belangenbehartiging met een groep hele actieve enthousiaste vrijwilligers. Wij bieden ook iets aan: cursussen, uitleg en telefonisch advies. Onderstaand aanbod is gemaakt voor en door  huurders. Kijk ook in onze agenda’s voor actuele inspraakmomenten of cursussen! 

Uitleg

Stappenplan slepende problemen: “Er gaat iets mis! Wat nu?”

Reparaties en (eigen) onderhoud

Kan ik de huurverhoging 2017 terugdraaien?

Veilige Buurt-app

Verplicht leesvoer voor bewonerscommissies:

Ons overzicht van veelgestelde vragen met antwoorden

 

Staat je vraag hier niet tussen? Neem contact op, wij hebben kennis over jouw rechten en plichten en kunnen advies geven wat te doen!

 

Advies aan huis/complex

Schakel een energiecoach in voor besparen op de energierekening en meer comfort

Servicekostencoaches helpen bij het interpreteren van de afrekening en het beoordelen van voorstellen voorschotten

 

Geschil?

Ben je een ontevreden huurder omdat er iets niet gaat zoals het hoort? Je mag natuurlijk met ons bellen om door te nemen wat je er aan kunt doen of lees het artikel Stappenplan slepende problemen: “Er gaat iets mis! Wat nu?” De volgende drie externen zijn er ook nog.

  • Buurtbemiddeling-, mediation of bewonersorganisatie bij jou in de buurt
  • Vestia Geschillencommissie: Is je klacht een geschil geworden? Deze groep onafhankelijke experts doet een bindende uitspraak over je onopgeloste klacht. Omdat deze commissie alleen geschillen van Vestia-huurders behandelt maken ze jaarlijks ook een advies aan Vestia met de “rode draad”: een belangrijk leermoment voor Vestia.
  • Huurcommissie: Bent je het niet eens met je huur(verhoging) of de woningonderhoud of houdt Vestia zich niet aan de wet rondom servicekosten? De Huurcommissie oordeelt over o.a. gebreken, de puntentelling en servicekosten.