Wat wij doen

Achter de schermen werken wij aan belangenbehartiging met een groep enthousiaste vrijwilligers. Hiernaast bieden wij ook verschillende diensten aan in de vorm van cursussen, uitleg en telefonisch advies. De diensten zijn samengesteld voor én door  huurders en vind je op deze pagina. Kijk ook in onze agenda voor actuele inspraakmomenten of cursussen! 

Advies aan huis? Schakel een energie- of servicekostencoach in!

Energiecoaches
Klik hier als je meer informatie wilt over onze energiecoaches. Zij kunnen u helpen geld te besparen op je energierekening.

Servicekostencoaches
Een goede servicekostencontrole kan geld, betere service en meer contact met tevreden buren opleveren. Heb je behoefte aan meer kennis en inzicht over de servicekosten? klik dan hier voor meer informatie over o.a. onze servicekostencoaches.

 

Bewonerscommissies

Bewonerscommissies zijn belangrijk als partij voor Vestia in het beheer en onderhoud van complex of buurt. Vestia kan namelijk niet om bewonerscommissies heen als ze van plan is (groot)onderhoud te plegen. Hiernaast dient Vestia te overleggen met bewonerscommissies over de servicekosten.

Verplicht leesvoer voor bewonerscommissies:

Meer informatie over bewonerscommissies

Klacht of geschil?

Ben je een ontevreden huurder omdat een reparatie of klacht niet naar behoren wordt opgepakt door Vestia? Je kunt ons dan bellen om advies in te winnen wat je er aan kunt doen. Hiernaast bieden wij een stappenplan slepende problemen: “Er gaat iets mis! Wat nu?” aan. Ook zijn er de volgende drie externe partijen die misschien iets voor je kunnen beteken:

      • Vestia Geschillencommissie: Is je klacht een geschil geworden? Deze groep onafhankelijke experts doet een bindende uitspraak over je onopgeloste klacht. Omdat deze commissie alleen geschillen van Vestia-huurders behandelt maken ze jaarlijks ook een advies aan Vestia met de “rode draad”: een belangrijk leermoment voor Vestia.
      • Huurcommissie: Bent je het niet eens met je huur(verhoging) of de woningonderhoud of houdt Vestia zich niet aan de wet rondom servicekosten? De Huurcommissie oordeelt over o.a. gebreken, de puntentelling en servicekosten.
      • Heb je overlast vanuit je buurt? Dan kan buurtbemiddeling-, mediation of een bewonersorganisatie bij jou in de buurt je hierbij helpen.

En verder

Ben je benieuwd welke reparaties of onderhoudswerkzaamheden rondom je woning voor Vestia zijn? Kijk dan op de pagina reparaties en (eigen) onderhoud.

Heb je vragen over huurverhoging? Kijk dan eens op onze pagina over huurverhoging.

Klik hier als je meer informatie wilt over de veilige buurt app.

Ons overzicht van veelgestelde vragen vind je hier. Staat je vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op. Wij hebben kennis over jouw rechten en plichten en kunnen je adviseren wat te doen!