[Update 10/8] Voor de cursussen servicekosten op 24 september en 1 oktober zijn er nog 1 tot 2 plekken vrij! Meedoen op deze dagen? Bel ons dan even. VOL = VOL. Nieuwe cursussen volgen.
[Update 10/8] Voor de cursussen servicekosten op 24 september en 1 oktober zijn er nog 1 tot 2 plekken vrij! Meedoen op deze dagen? Bel ons dan even. VOL = VOL. Nieuwe cursussen volgen.
Goedemiddag,
Heel toevallig heb ik kortgeleden (6 weken),Vestia een uitleg gevraagd omtrent de verdeling van de gezamenlijke kosten in ons flat. In mijn specifieke geval de vermindering van de elektriciteitskostenvermindering. Wat is de reden? Waarom nu en waarom niet eerder?
Ook ben ik benieuwd naar meterstanden en de verdeelsleutel. Ook de plaats van de meter(s) is tot dusver nog een raadsel?
Het antwoord was dat kopieën nooit naar huurders wordt gestuurd en voor verdere info kon ik een afspraak maken op de Vestiging aan de Hilledijk te Rotterdam.
Met de Cursus Servicekosten kan mij dus niet snel genoeg aangevangen worden.
Heeft u vooruitlopend op de gang naar de Hilledijk nog suggesties en adviezen?
Met vriendelijke groet, Aad Notenboom
De verstrekte gegevens op laagdrempelig niveau toezenden, zo dat misverstanden worden uitgesloten en de bewonerscommissies de gegevens gemakkelijk bij de bewoners inzichtelijk kunnen maken.
Je hebt geen recht op meterstanden van buren, maar wel op die van uzelf en totalen en die van gezamenlijke ruimten. Anders is het controleren van de factuur/facturen – die ook gestuurd moeten worden – natuurlijk niet mogelijk en dat moet elke huurders kunnen doen. Informatie over waar de meter(s) hoort ook verkrijgbaar te zijn. Is er ook op de eerste vraag (verklaring vermindering kosten) geen antwoord gekomen? Ons advies is het nog een keer te proberen met deze uitleg. Of te wachten tot na de cursus, want het recht op controle blijft.
2 jaar geleden ook gevraagd om facturen algemeen stroomverbruik en hetzelfde antwoord gekregen, kan een afspraak gemaakt worden op kantoor – toen nog Aveling Hoogvliet- maar daar heb je geen tijd om alles te bekijken en te berekenen. Vorig jaar was de medewerkster waar wij deze dingen aan moeten vragen met vakantie en diegene die haar taak toen overgenomen heeft hebben we dit wel gekregen. Dit jaar weer aan medewerkster1 gevraagd geen antwoord gehad en ook niets gekregen, daarom me opgegeven voor de cursus service kosten.
Inmiddels onderstaande reactie geschreven en doorgestuurd naar Vestia (Mevr. van der Waal
Geachte mevrouw van der Waal,
Ik hoop dat u van uw vakantie heeft genoten. Ook ik ben inmiddels op vakantie geweest, vandaar de wat late reactie.
Vooruitlopend op een afspraak op uw kantoor heb ik mij ingeschreven voor de cursus die mij duidelijkheid moet geven in mijn rechten en plichten en die van Vestia, in dergelijke gevallen.
Ook heb ik mijn onvrede omtrent de afwikkeling, tot dit moment, breder kenbaar gemaakt met een reactie zoals hieronder is omschreven:
Laurette van de Huurdersraad 10 augustus 2016
Je hebt geen recht op meterstanden van buren, maar wel op die van uzelf en totalen en die van gezamenlijke ruimten. Anders is het controleren van de factuur/facturen – die ook gestuurd moeten worden – natuurlijk niet mogelijk en dat moet elke huurders kunnen doen. Informatie over waar de meter(s) hoort ook verkrijgbaar te zijn. Is er ook op de eerste vraag (verklaring vermindering kosten) geen antwoord gekomen? Ons advies is het nog een keer te proberen met deze uitleg. Of te wachten tot na de cursus, want het recht op controle blijft.
Graag ontvang ik van u een reactie op bovenstaande uitleg van Laurette.
Met vriendelijke groet,
Aad Notenboom
Hallo Thea,
Lees mijn reactie en die van Laurette van de Huurdersraad. Misschien heb je hier iets aan. Ook meedoen aan de cursus?
groet, Aad Notenboom