Drie vragen beantwoord over ons advies Kwaliteitsovereenkomst

Vestia is aan de slag gegaan met het formuleren van nieuwe dienstverleningsnormen en legde die aan ons voor ter advisering. We adviseerden positief en stelde een intensief vervolgtraject voor. De zogenaamde kwaliteitsovereenkomst is een mijlpaal omdat er zeer positieve ambities in staan, de Huurdersraad wil dan ook dat dit de door beide partijen gewenste niveau van klantvriendelijkheid en service zo snel als mogelijk echt gerealiseerd wordt.

 

1. Wat is een kwaliteitsovereenkomst?

Dat is een afspraak tussen in dit geval Vestia en huurders over wat Vestia huurders aan service garandeert. Bijvoorbeeld over hoe snel Vestia zal reageren op meldingen, wat Vestia doet aan compensatie als er in de service een fout is gemaakt en hoe u wordt geholpen als u betaalproblemen heeft.

2. Waarom is het belangrijk?

Het werd na het debacle heel helder dat Vestia heel veel service die ze voorheen leverde aan huurders en potentieel huurders niet meer kon en zou leveren (zoals persoonlijke service dicht bij u in de buurt en aantrekkelijke nieuwbouw) en door de nieuwe wetgeving zijn er ook een aantal zaken weggevallen die over het algemeen als positief door huurders werd ervaren (zoals geld voor buurtbarbecues en geld en hulp voor activiteiten voor en door bewoners). Het is onze mening dat, wat overblijft aan service, daarom echt in orde moet zijn.

3. Wat levert het mij op?

De kwaliteitsovereenkomst is nu nog een papieren visie. Een goed vervolgtraject is echt nodig. Dan zult u merken dat u sneller en beter wordt geholpen bij vragen, normale meldingen en klachten.

 

Wilt u het advies zelf downloaden/lezen, klik dan hier.

 

 

Tags: , ,

3 Antwoorden op “Drie vragen beantwoord over ons advies Kwaliteitsovereenkomst”

  1. yvonne Saarloos van Beveren

    even een vraag ? ik woon hier sinds 2015 tot nu toe drie keer de glazzenwasser gezien een ben ik mee gezeemd gister was hij er weer !!!!!!!!!
    en wederom weer niet meer gezeemd

  2. Laurette van de Huurdersraad

    Ik snap de vraag niet helemaal, de glazenwasser kwam maar heeft niet gezeemd? Gaat het om eigen ramen of gemeenschappelijke ruimte met raam, daar kan verschil in zitten?